ساجدهساجده، تا این لحظه: 10 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

ساجده،عشق مامان و بابا

آموزش ژله تصویری

1393/4/16 13:09
نویسنده : مامان
325 بازدید
اشتراک گذاری

Helloسلام مامانای گل و عزیز.Hello

امروز تصمیم گرفتم تا طرز تهیه ژله تصویری رو براتون بنویسم که بتونید استفاده کنید و مثل من کلی ذوق کنیدYahYahYahYahYahYah

اول هر طرحی رو که دوس دارید روی کاغذ آ4 میکشید یا چاپ میکنید( با مداد باشه بهتره ).بعد شروع به رنگ آمیزی میکنید که برای رنگ آمیزی طرح از رنگ های خوراکی استفاده میکنید.یه نکته که باید بگم اینه که رنگ خوراکی ژله ای به نسبت بهتره و یه کم گرون تر که من فقط رنگ قرمز و مشکیم رنگ ژله ایه و بقیه رنگ ها ساده . برای رنگ آمیزی میتونید از قلموی  نازک استفاده کنید.خوب وقتی رنگ آمیزی تموم شد بذارید خشک بشه .یه مقدار که طرحتون خشک شد نیاز به دور گیری داره که طرح خودش رو واضح تر و بهتر روی ژله نشون بده ،من رنگ مشکی رو برداشتم با خلال دندون شروع به دورگیری کردم.متفکر
البته اگه قلموی خیلی خیلی نازک هم داشته باشید بهتره. ویا اینکه ماژیک های رنگ خوراکی که اگه استفاده کنید خیلی خیلی راحته و زود زودم تموم میشه،چشمکبعد دوباره  طرحم رو گذاشتم که خشک خشک بشه اگه یه روز قبل طرحتون رو آماده کنید و فرصت بدید تا خوب خشک بشه بهتره،چون اگه کامل خشک نشده باشه رنگتون روی ژله پخش میشه وژله خراب میشهخطا گریهپس خیلی مواظب باشید.

برای ژله هم ژله آلوئورا رو با یک لیوان آب جوش حل کردم و به جای آب سرد یه لیوان بستنی وانیلی ریختم.وقتی که خوب مخلوط شد گذاشتم توی یخچال تا خودش رو بگیره . (نکته ای که اینجا باید بهش توجه کنید اینه که بذارید بستنی در دمای محیط آب بشه و ژله هم یه مقدار خنک تر بشه بعد بستنی رو اضافه کنید) بعد ژله رو از قالب در اوردم ودوباره 10 الی 15 دقیقه توی یخچال گذاشتم تا حسابی لایه ی رویی ژله خشک بشه. ببخشید که هی پارازیت میندازم ولی میتونید فقط لایه ی رویی ژله رو ژله بستنی بریزید و لایه های بعدی رو ژله با طعم های متفاوت و رنگ های متفاوت که ژله ی رنگین کمونی داشته باشیم خندونک

و اما قسمت سورپرایز کننده کارزیبا،ژله رو از یخچال بیرون بیارید و طرحتون که کاملا خشک شده رو روی ژله بذارید و با دست آروم ماساژش بدید  و آروم آروم کاغذ رو از روی ژله بردارید و میبینید که چه قشنگ تصویرمون روی ژله نقش میبنده.اگه دیدید بعضی از قسمت های تصویرتون نیفتاده خیلی آروم با قلمو رنگش کنید.

راستی نکته مهم اینه که اگه خواستید مطلب بنویسید باید مطلبت رو برعکس بنویسید و رنگ کنید که وقتی طرحتون رو روی ژله برگردوندید نوشته تون به درستی خونده بشه.

امیدوارم خوب توضیح داده باشم وسوالی برات نمونده باشه ولی اگه سوالی داشتید خوشحال میشم کمکتون کنم  مامانای گلم.محبتخجالت

 

پسندها (4)

نظرات (1)

مهدیه مامان تبسم
17 تیر 93 19:07
ممنون عزیزم خیلی خوب توضیح دادی . باید یه بار امتحانی درست کنم . بازم ممنون خانومی.ساجده را ببوسش
مامان
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم